2009年11月4日 星期三

我所信的 I Believe

作詞作曲:KEITH BANKS
伴奏配樂:BRIAN WILLETTS
原曲英文:選自《Sing to the Lord》詩歌集 (2009 SP&S 出版發行)
歌詞中譯:Stephen Liang S.K.
鋼琴伴奏:Christine Liang
主日獻唱:台北中央堂詩歌小組
獻唱日期:2009年11月1日




1. 當朝陽在山上升起,當夕陽在海面落下,
我被它美麗深深感動,一些事在我身上撥動。
感知創造的所有奇蹟,我心向主作出回應;
在那片刻的輝煌裏,我知道所信,認識所信。
就是神!一切在告訴我是神!
四周一切使我確認 祂是 至高無上。
就是主!我深信不移,就是主!
基督是這權能證明,從今直到永遠。


2. 當人們關懷飢餓者,保護無家可歸難民,
我被那愛心深深感動,一些事在我身上撥動。
因救主呼召不忍離棄,我心憐憫作出回應;
在那片刻的慈愛裏,我知道所信,認識所信。
就是神!一切在告訴我是神!
四周一切使我確認 祂是 至高無上。
就是主!我深信不移,就是主!
基督是這權能證明,從今直到永遠。


3. 當人們打開了聖經,把真理對著我說明,
我被那信息深深感動,一些事在我身上撥動。
我心對於領受其中的恩典應許 作出回應;
在那片刻的學習裏,我知道所信,認識所信。
就是神!一切在告訴我是神!
四周一切使我確認 祂是 至高無上。
就是主!我深信不移,就是主!
基督是這權能證明,從今直到永遠。
直到永遠,到永遠。

1. When dawn break over the mountain and the sun sets over the sea,
I am deeply moved by its beauty and something stirs,
something stirs in me.
Then my heart responds to creation,
All the wonder I perceive;
And in that moment of splendour I know I believe,
know I believe.

God is!
Everything tells me that God is!
Every thing round me confirms him Sov'reign Lord over all.
God is! I'm a believer that God is!
Jesus is proof of his power,
Now and forevermore.


2. When people care for the hungry, and the homeless refugee,
I am deeply moved by their kindness and something stirs,
something stirs in me.
Then my heart responds with compassion,
To a call I cannot leave;
And in that moment of loving I know I believe,
know I believe.

God is!
Everything tells me that God is!
Every thing round me confirms him Sov'reign Lord over all.
God is! I'm a believer that God is!
Jesus is proof of his power,
Now and forevermore.


3. When people open the Scriptures and reveal its truth to me,
I am deeply moved by the message and something stirs,
something stirs in me.
Then my heart responds to the promise,
Of the grace I can receive;
And in that moment of learning I know I believe,
know I believe.


God is!
Everything tells me that God is!
Every thing round me confirms him Sov'reign Lord over all.
God is! I'm a believer that God is!
Jesus is proof of his power,
Now and forevermore.
forevermore, forevermore.




~ LSK
< 按 >